Itu bagus

26 augustus 2017 - Seminyak, Indonesië

Mijn inwendige wekker gaat om 7 uur. Ik spring onder de douche en drink een kop koffie in de ochtendzon. De rest van de familie ontwaakt langzaamaan. We genieten van het ontbijt en constateren dat de afgelopen weken zijn omgevlogen. Het zit er bijna op. Vandaag extra genieten van het mooie weer, het zwembad en het strand, en dan zit het erop.

Na het ontbijt struinen Ries en ik door de winkelstraten van Seminyak, maar ik kan niks leuks vinden. We doen dan maar een drankje op het strand. We zien opnieuw de worstelende surfers die proberen met hun board door de golven te komen. Als dat eenmaal is gelukt, is het een hele toer om op het board te komen, te blijven staan en vooruit te komen. De zee is ongenadig. De een na de ander kukelt van de plank. En daar gaan ze weer opnieuw.

We lopen terug naar het hotel en pikken de jongens op. Lunchen denken we te doen bij een restaurant om de hoek van het hotel. Het is happy hour (het is tenslotte al 12 uur), en we nemen een mojito. Die is best lekker, als je van veel ijs houdt. Er zit een bodempje rum in. We bedanken voor de lunch en gaan naar Wacko, met de lekkerste burgers die we deze vakantie hebben gehad. We slenteren voldaan terug naar het hotel en lezen bij het zwembad (Ries en ik) of op de kamer (Tygo en Merijn). En voor je het weet is de middag voorbij.

We nemen afscheid van Bali en Indonesië met een drankje en maaltijd op het strand. Met de voetjes in het warme zand en de billen in een beanbag kijken we terug op vier mooie weken op Java en Bali. Wat een prachtavontuur. Als ik mijn ogen sluit en de reis voorbij laat komen, zie, ruik en hoor ik:

• Vriendelijke mensen
  • Vakantievierende Indonesiërs
  • Afterbite
  • Ontelbare tempels
  • De geur van trassi
  • Hoge rotsen en turquoise wateren
  • Ronkende brommers
  • Groene jungle
  • Beautiful Borobudur
  • Kopi luwak
  • Links rijden
  • Prachtig Prambanan
  • Gracieuze Ramayana-dansers
  • Tjobek, oelekan en selemat makan
  • Razende becaks
  • Gezegende altaartjes
  • Zon, zee en strand
  • Taxi? Taxi?
  • Sunset & beanbags

En met het eind van de vakantie komt ook een eind aan mijn blog. Dit is de laatste van deze vakantie. Morgen pakken we de koffers in en vliegen we vanaf Denpasar, via Jakarta naar Nederland. Dank jullie wel voor het ‘meereizen’ tijdens onze trip, en jullie reacties. Dat waardeer ik enorm.

Maar nu zit het er (bijna) op. We hebben genoten. Indonesië, je bent een prachtig land.

Itu bagus.
Itu indah.

Sampai jumpa lagi!

1. Saskia deijn:
    26 augustus 2017
    Goede reis naar huis heb genoten van jullie reisverslag .we hebben ook zo'n reis gemaakt dus veel kwam bekend voor .in januari gaan wij 3 weken bali lombok en gili doen
  2. Martine:
    26 augustus 2017
    Een voorspoedige terugreis en wat was het leuk en mooi om op jullie avontuur een beetje mee te mogen reizen! Tot snel!
  3. Gerdien:
    Lieve Angelique,

Wat fantastisch om zo mee te mogen genieten van jullie vakantie!!! Echt van genoten...hopelijk hebben jullie een goeie terugreis en hopelijk nog wat dagen om uit te slapenwat was het vroeg dag telkens weer.

Liefs Gerdien
  4. Martha:
    26 augustus 2017
    Genoten van het reisverslag. We hebben elke dag naar uitgekeken wat jullie weer gingen beleven. Een hele goede reis terug. Groeten aan Ries,Tygo en Merijn.
    Liefs Pap en Mam
  5. Evelien:
    27 augustus 2017
    Thanks voor het delen van je ervaringen Ik heb ze met veel plezier gelezen Goede reis terug
  6. Marieke:
    27 augustus 2017
    Wauw wat een prachtavontuur. Iets om voor altijd in je herinnering op te slaan. Prachtige foto's van prachtige mensen. Veilige vlucht terug!
  7. Anneke:
    27 augustus 2017
    Woe Angelique wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Ik heb genoten van je verhalen en de foto's en had het gevoel een beetje met jullie mee te reizen naar al die mooie plekjes. Have a save trip home!
  8. Lilly:
    27 augustus 2017
    Wij snappen het gevoel helemaal , zo te zien hebben jullie genoten en kunnen terug kijken op een fantastische en bijzondere reis. Welkom terug.
  9. Door:
    27 augustus 2017
    Wauw Angelique, wat een prachtig reis hebben jullie gemaakt & erg leuk om door jouw verhalen iedere dag mee te kunnen reizen! Wij zijn gisteren naar Vancouver gevlogen en ons avontuur van 3 weken gaat nu beginnen. Dat wordt genieten! Goede reis✈️terug naar Nederland & sterkte met acclimatiseren! Liefs xxx
  10. Marijcke Marten:
    27 augustus 2017
    Geweldige verhalen! En dat jullie volop genoten hebben, dat is goed te lezen. Wens jullie een heel goede en behouden reis toe naar Nederland!
  11. Wim:
    28 augustus 2017
    Nu de laatste prachtige verhalen lezen vanaf Corsica. Goede terugreis hoor!