Walk, eat, swim, repeat

25 augustus 2017 - Seminyak, Indonesië

Het luieren went snel. Toch word ik elke dag vroeg wakker, omdat we de afgelopen weken vaak de wekker hebben gezet. Om 7.15 uur stap ik onder de regendouche. De rest doet het wat rustiger aan. Ik drink een kop koffie op ons terras en wacht tot iedereen klaar is om te ontbijten. Daar trekken we ook de tijd voor uit.

Tegen 10 uur gaan we aan de wandel. Ondanks de luie modus waarin we zitten, lopen we veel. Meer dan me lief is. Maar een taxi vind ik ook zo’n overdreven gedoe. Al hoef je daar geen moeite voor te doen hier, want zodra je op straat wandelt toetert er om de minuut een taxi om aan te geven dat ‘ie beschikbaar is. En de Aussies maken grif gebruik van de taxi's. We lopen in een half uurtje naar hotel Alila, waar je gratis kunt liggen op een ligbed of beanbag bij het zwembad. Uiteraard word je geacht om dan iets te consumeren. Tygo en Merijn plonzen gelijk in het zwembad en duiken later in de infinity pool. Wij nestelen ons in de beanbags, uitkijkend over de woeste golven. We lezen in de ochtendzon onze thrillers, met een verkoelend briesje van zee als bonus. De ochtend vliegt om.

Lunchen doe we bij het gezellige Motel Mexicola, waar we authentieke Mexicaanse taco’s, enchilada en tostado’s eten. De toet halen we bij een ijssalon iets verderop. We slenteren door de warme straten terug naar het hotel. Daar staan vier bedjes op een rij, die speciaal op ons lijken te wachten. De rest van de middag is het lezen, een drankje en zwemmen (in willekeurige volgorde). De sunset zien we vanavond vanaf het ligbedje bij het zwembad. Tijd om te gaan douchen en op zoek te gaan naar een restaurant. Door de drukke straten van Seminyak vinden we onze weg naar de Rolling Fork, een Italiaan. De enthousiaste Indonesiërs maken hun eigen pasta’s, en het smaakt ontzettend Italiaans. Saya suka!

Met livemuziek vanuit de lounge op de achtergrond tik ik dit korte verhaaltje. Zo direct duik in eerst in mijn (virtuele) boek voordat ik ga tukken. Morgen doen we zo’n lazy day nog eens een keer. Het bevalt goed.

Sampai jumpa!

1. Martha:
    25 augustus 2017
    Het is weer geweldig,wat een leuke foto,s,en bier en ijs.