Amsterdam – Jakarta – Bogor

31 juli 2017 - Bogor, Indonesië

De vakantie is begonnen! We rijden in 2 uurtjes naar Schiphol en zijn tweede in de rij bij het inchecken. We hopen betere plekken te kunnen krijgen, maar helaas. We zitten bijna achter in het vliegtuig en niet naast, maar met z’n tweeën  achter elkaar. Maar gelukkig viel het achteraf mee. We proberen te slapen, maar vooral Tygo en Merijn zien meer van het scherm dan van de binnenkant van hun ogen. Nadat we om 17.15 uur vanuit Amsterdam zijn vertrokken, arriveren we 14 uur later om 12.15 uur lokale tijd (7.15 uur in Nederland) in Jakarta. Onze taxichauffeur staat met een bordje ‘Party Kemerling’ te wachten, en we vervolgen onze weg naar Bogor. Onderweg scoren Tygo, Merijn en ik een prepaid sim-kaart. Kost maar liefst 70.000 rupiah (ongeveer € 5) voor 10 GB. Kom daar maar es om in Nederland.

We gooien de koffers in de kamers van Hester Basoeki Guesthouse en duiken daarna het zwembad in. We werpen een snelle blik op de snelstromende rivier en nemen voor om morgen een wandeling in de omgeving van het hotel te maken. Nu maar eerst eten (een heerlijke rijsttafel met soto ayam, hete kip, gefrituurde groentekoekjes, veel kroepoek en watermeloen als toetje na). Merijn is een beetje van slag, omdat hij met name in het vliegtuig drukker met de spelletjes was dan met het eten en drinken. Die probeert nu te slapen. Wij luisteren naar de stromende rivier, het gebrul van de kikkers en het geklik van de tokehs.

Selemat malam!

1. Evelien:
    31 juli 2017
    Fijn dat jullie veilig aanzijn gekomen Geniet ze
  2. Betty:
    31 juli 2017
    Prachtige foto's en wat fijn om zo mee te mogen genieten van dat prachtige land
  3. Robbie:
    31 juli 2017
    ga lekker genieten van al dat moois,en lekker eten.
  4. Marijcke Marten:
    31 juli 2017
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Hoop dat jullie van alles zullen genieten. Heel leuke fotoos en reisverhaal.
  5. Jeroen:
    1 augustus 2017
    Das een goede start. Enjoy.
  6. Door:
    1 augustus 2017
    Fijn dat jullie goede reis hebben gehad! Genieten kan nu beginnen. De eerste plaatjes zijn alvast heel heerlijk. Enjoy! xxx